Skakanka na odchudzanie


Doskonałe i mega proste urządzenie na trening. Stara jak świat skakanka przyda się zarówno tym, którzy chcą stracić na wadze, jak i tym, którzy chcą utrzymać formę.

Skacz jak Stallone

To nie przypadek, że zarówno w profesjonalnych sportach walki, jak i filmach, które je opisują, skakanka jest częstym rekwizytem. Sylwester Stallone jako Rocky skakał spocony przed walką tysiące razy… no dobra może setki. Skakanie na skakance rozgrzewa mięśnie nóg, tułowia, pleców i rąk. Słowem całe ciało musi pracować nad tym, by prawidłowo wykonywać takie ćwiczenia. Przy wadze około 75 kg, półgodzinny, średnio intensywny trening na skakance to nawet 400 spalonych kcal. Przeciwwskazania do takich ćwiczeń mają tylko osoby z dużą nadwagą lub problemami z kolanami. Wysiłek dla ciała bardzo przypomina ten z biegania, dlatego skakanka dla niektórzy stanowi dobrą alternatywę tego sportu.

Instrukcja użycia skakanki!

Po pierwsze… kup skakankę. Kluczowa jest jej długość. Jeśli staniesz na jej środku, rękojeści powinny sięgać Twoich pach.

Po drugie… ubierz sportowe, wygodne buty. Mogą to być te do biegania lub na siłownię. Generalnie do skakanki dobre jest takie obuwie, w którym długo i bez bólów stóp czy nóg można skakać!

Po trzecie… wybierz miejsce treningu. Jeśli to wnętrze, sprawdź żyrandole, półki i inne elementy, które mogą zahaczyć skakankę. Ponieważ podłoga też nie powinna być śliska, ogólnie najlepiej wybrać trening na zewnątrz. Płaska i twarda powierzchnia to podstawa.

Po czwarte… rozgrzej się przed treningiem. To dotyczy każdego treningu, a więc i tego ze skakanką. Podniesiemy w ten sposób temperaturę ciała i przygotujemy nasz metabolizm do pobierania energii z innych źródeł niż te cukrowe.

Po piąte… ćwicz z zachowaniem prostej postawy. Zacznij od spokojnego do bardziej intensywnego tempa. Wbrew pozorom ćwiczenia nie muszą być wcale nudne. Pierwsza technika to skakanie klasyczne, gdzie lekko unosimy nogi i odbijamy się stopami. Można też robić podskoki raz na lewej, raz na prawej nodze, co przypominać będzie technikę biegania. Najbardziej wprawieni mogą wykonywać wysokie podskoki, tak by nogi dotykały pośladków. Łączenie technik skoków też jest wskazane i daje wiele frajdy.

Odchudzanie a kardio na skakance?

Różnica typowego treningu kardio a tego na odchudzanie może być niewielka dla kogoś kto patrzy na skaczącego z boku. To jednak różne ćwiczenia. Pamiętajcie, że tłuszcz spalić można po co najmniej 30 minutach treningu. Skakanie na skakance powinno więc trwać 45 minut (liczymy w tym ważne przerwy, w czasie których można wykonywać choćby skłony, by nie był to odpoczynek bierny). Dla odchudzających się lepsze będzie stałe tempo każdego treningu zwiększane przy następnym treningu. Przy dobrym kardio zmieniamy intensywność i rodzaj wykonywanych ćwiczeń w trakcie treningu, bo naszym celem jest utrzymanie lub poprawa kondycji wysiłkowej ciała. O różnicach można by jeszcze pisać wiele, ale reasumując… Wracająca moda na skakankę to dobry znak. Proste i tanie ćwiczenia mogą dać szansę większej liczbie osób na lepsze samopoczucie i sylwetkę. Czego sobie i Wam życzymy.


Paweł Marciniak

Redaktor naczelny portalu Nauka Fitness Zdrowie


Reklama



O nas

Nauka Fitness Zdrowie to portal dla aktywnych fizycznie. Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Nauka Fitness Zdrowie jest wyłącznie portalem informacyjno-rozrywkowym. Nie prowadzimy porad medycznych, a wszelkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej konsultacji z lekarzem. Stosowanie się do treści zawartych na portalu powinno za każdym razem odbyć się pod nadzorem lekarza-specjalisty lub profesjonalnego trenera. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności za stosowanie porad zamieszczanych na stronie.


KONTAKT