Przysiady, czyli klasyka po nowemu


Wersja przysiadów ze sztangą to jedno z podstawowych ćwiczeń. Jak je prawidłowo wykonać i jakie jeszcze przysiady warto zrobić?

Przysiady ze sztangą

Wersja ze sztangą to bardzo klasyczny ruch wysiłkowy. Buduje mięśnie całego ciała, a nie tylko ­–  jakby się mogło wydawać ­– nóg i ramion. Wielu trenerów wskazuje właśnie na to ćwiczenie jako na podstawę każdego treningu.

Przedstawiamy Wam prostą instrukcję wykonania przysiadów ze sztangą:

  • Stań prosto, tak by stopy rozstawione były nieco szerzej niż barki, a palce stóp były skierowane lekko na zewnątrz.
  • Oprzyj sztangę na tylnej części barków, a nie na szyi.
  • Odegnij barki i łokcie do tyłu.
  • Głowę trzymaj prosto, patrząc przed siebie.
  • Zepnij mięśnie korpusu, trzymając mięśnie brzucha w stałym napięciu.

I teraz…

  • Zegnij kolana i obniż tył jak najbliżej podłogi.
  • Utrzymaj plecy i tors prosto.
  • Wykonuj przysiady spokojnie i dokładnie, wypychając się z pięt, kiedy wracasz do pozycji stojącej.

Kilka innych rodzajów przysiadów, by nie było nudno!

Przysiad „na więźnia”:

  • Ustawienie ciała podobnie jak przy przysiadzie ze sztangą.
  • Dotknij palcami boków głowy (skroni), a łokcie trzymaj odchylone do tyłu.
  • Trzymaj proste plecy przy przysiadzie.

Przysiad z wyskokiem:

  • Zacznij z pozycji jak poprzednio.
  • Obniż ciało w przysiadzie jak najniżej, trzymając ręce w dół, wzdłuż ciała.
  • Trzymaj proste plecy i zepnij mięśnie korpusu.
  • Wyskocz w górę pionowo.
  • Lądując, zegnij kolana i powróć do pozycji niskiego przysiadu.

Przysiady z piłką:

  • Stań prosto z piłką przyłożoną do klatki piersiowej.
  • Stopy w szerszym rozstawie niż szerokość ramion (szerzej niż w poprzednich ćwiczeniach).
  • Robiąc przysiad, wypchnij piłkę i wyprostuj ręce, ale trzymaj je nadal na wysokości klatki piersiowej.
  • Co ciekawe piłka, tworząc przeciwwagę, powinna pozwolić Ci zrobić niższe przysiady niż dotąd.

Redakcja NFZ

Czekamy na Twój komentarz do naszego artykułu


Reklama



O nas

Nauka Fitness Zdrowie to portal dla aktywnych fizycznie. Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Nauka Fitness Zdrowie jest wyłącznie portalem informacyjno-rozrywkowym. Nie prowadzimy porad medycznych, a wszelkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej konsultacji z lekarzem. Stosowanie się do treści zawartych na portalu powinno za każdym razem odbyć się pod nadzorem lekarza-specjalisty lub profesjonalnego trenera. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności za stosowanie porad zamieszczanych na stronie.


KONTAKT