Płaski brzuch! Jak zrealizować to marzenie?


Kto z nas nie marzy o  idealnie wyglądającym brzuchu? Lekkie zarysy, wyrobiony dół, kosteczki na brzuchu, bądź po prostu płaski brzuszek z idealnie wyciętą talią?

„Kaloryfer” to dla wielu synonim siły, zdrowia i witalności. Jednak posiadany tylko przez nielicznych. Mimo, że chodzisz na siłownie, wylewasz siódme poty na zajęciach fitness oraz robisz nieskończoną liczbę ćwiczeń, to i tak rezultatów brak… W czym leży problem? Gdzie popełniasz błąd i wreszcie … Jaki jest sekret idealnie wyrzeźbionego brzucha?

Codziennie dostaje mnóstwo wiadomości od ludzi pragnących polepszyć swoją sylwetkę. Niektórzy, a właściwie zdecydowana większość chce schudnąć, inni chcą nabrać kształtów, a jeszcze inni przytyć. Jednak nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się, aby ktoś z przyszłych fitnessiaków nie zwracał uwagę na brzuch. Niezależnie jaki jest ich cel, jedno musi zostać zachowane – płaski brzuch. Będąc na siłowni nie zdarzyło mi się jeszcze, aby sala do ćwiczeń mięśni brzucha była wolna, niemal zawsze rzucam krótkie „możemy na zmianę”, aby móc spokojnie dokończyć swój plan.

Jak rozpocząć drogę do celu?

Zauważyłem również przykry fakt, który niepokoi mnie oraz redakcję NiF (dlatego w tym celu zostało stworzone wydarzenie i post który właśnie czytasz). Mimo ogromnego wysiłku wielu z ćwiczących nie osiąga zamierzonego celu, wielu z nich po prostu nie zdaje sobie sprawy, że nawet najlepsze ćwiczenia na brzuch, rozpisane przez światowej klasy trenerów nie pomogą Ci w pokazaniu kostek , które kryją się pod warstwą tłuszczu i nie bez powodu użyłem tych właśnie słów. Ćwiczenia, które wykonujesz w celu uzyskania wymarzonych mięśni, nie spalą tkanki tłuszczowej powstałej na Twoim brzuchu… Aby tak się stało, na pomoc przyjść musi… dieta. A dokładniej odpowiednio zbilansowana dieta oraz  słowo używane w połowie memów dotyczących siłowni – CARDIO.

„Kaloryfer” będzie widoczny jeśli stworzymy dietę z deficytem kalorycznym (to spalanie większej liczby kalorii niż dostarczamy swojemu organizmowi). Dobra dieta, to nie tylko ryż, kurczak, kurczak, ryż ale również owoce, warzywa, koktajle i różne pyszności, które znajdziemy w naszej lodówce i półce, w której trzymamy czekoladę. Warunek jest jeden – uważaj na to ile jesz.

Słowo „tłuszcze” budzi lęk w oczach osób pragnących zdobyć wymarzoną sylwetkę, jednak to nie tłuszcze są naszym najgorszym wrogiem. Zwróć uwagę na węglowodany, które znajdują się niemal w każdym produkcie. Mówi się, że organizm jest w stanie jednorazowo przyjąć 50g białka bez żadnych konsekwencji ponieważ resztę wydali. Sprawa z węglowodanami ma się troszkę gorzej. Organizm przetworzy tylko 3-7g cukrów jednorazowo, resztę odłoży w Twojej przysłowiowej  „oponce”. W momencie kiedy zjadasz posiłek, dajmy na to nasz ulubiony przykład: kurczak, ryż, brokuły i popijasz szklanką soku pomarańczowego z plastikowej butelki znanej firmy, dostarczasz ponad 20g cukru…

Co oprócz diety?

Trening, który czyni mistrza. Tutaj pole do popisu masz ogromne. Jednak zadbaj o to, aby nie był to tylko wysiłek tlenowy. Połącz cardio z treningiem siłowym, który prócz podniesienia metabolizmu przyniesie wiele innych korzyści. I ostatnia rada z mojej strony : jeśli nie szykujesz się na żadne zawody i zależy Ci po prostu na tym, żeby ładnie wyglądać, zastosuj zasadę priorytetu i rozpocznij swój trening od partii, na której Ci najbardziej zależy. Jeśli jest to właśnie brzuch, to rozpocznij od ćwiczeń na dolną część brzucha.

Powodzenia!

Paweł Cattaneo


Dołącz do naszego wydarzenia na FB


Paweł Cattaneo

Redaktor portalu Nauka&Fitness


2 comments

  • Lena

    25 stycznia 2018 at 20:36

    Ostatnio często o uszy zaczęło mi się obijać, że interwały lepiej spalają tkankę tłuszczową niż cardio. Możesz wypowiedzieć się na ten temat?

  • Kamil

    25 stycznia 2018 at 22:23

    Witam.
    ” Sprawa z węglowodanami ma się troszkę gorzej. Organizm przetworzy tylko 3-7g cukrów jednorazowo, resztę odłoży w Twojej przysłowiowej „oponce”. ”
    Można bardziej wyjasnic tę kwestie ? Znam sie na temacie ale ta kwestia mnie zdziwiła więc prosiłbym o wyjaśnienie,może czegoś nie wiem 😉
    Bo generalnie nadwyżka kaloryczna może się odłożyć w postaci tłuszczu a dokladniej w tzw.”oponce” więc dlaczego jednorazowa dawka cukrów może to uczynić.
    Ciekawy artykuł i pozdrawiam !

Comments are closed.



O nas

Nauka&Fitness to portal dla aktywnych fizycznie.

Powstaliśmy 27 października 2017 roku.

Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Jesteśmy gotowi na współpracę. Napisz do nas!


KONTAKT