Nauczyciel WF-u i Jego sześciopak!


27-letni absolwent AWF z Białej Podlaskiej zdradza swój sekret na bycie fit i idealny sześciopak!


Marcin był osobą aktywną już  od dziecka. Trenował gimnastykę akrobatyczną i piłkę nożną, by następnie przerzucić się na trening siłowy. Jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej i nauczycielem WF-u.

Trudne dobrego początki

Paweł z Nauki i Fitnessu:
Jak i dlaczego zacząłeś walkę o wzrost masy mięśni?

Marcin Krzystanek:
Przygodę z siłownią zacząłem mając 18 lat i 57 kg na wadze (uśmiech). Moje pierwsze treningi odbywały się u kumpla w domu, gdzie mieliśmy ławeczkę, hantle, ok. 100kg obciążenia i znikomą wiedzę jak powinien wyglądać trening i dieta (uśmiech)

Paweł:
Co było najtrudniejsze, a co najłatwiejsze?

Marcin:
Moim zdaniem najtrudniejsze było niepogubienie się w natłoku informacji, które czytałem na różnych forach kulturystycznych. Kiedy zaczynałem ćwiczyć, dostęp do wiedzy o treningu był mocno ograniczony, nie było popularnych kanałów na YouTubie czy innych portali społecznościowych związanych z kulturystyką czy fitnessem. Przez co próbowałem różnych treningów, które nie koniecznie przynosiły pożądane rezultaty.

Najłatwiejsze były same treningi, ponieważ od dziecka byłem aktywny i lubiłem spędzać czas uprawiając sport. Trening był dla mnie zawsze przyjemnością, a nie koniecznością.

Sposób na sześciopak

Paweł:
W sieci jest milion „pewnych” ćwiczeń na płaski brzuch! Jakie ćwiczenia Ty uważasz za najbardziej efektywne?

Marcin:
Brzuch trzeba traktować jak każdy inny mięsień naszego ciała. Ja osobiście trenuję go 2 razy w tygodniu, stosując takie ćwiczenia jak: Allahy, wznosy nóg na drążku, plank, kółko czy hollow body.

W sieci można spotkać się z różnymi systemami treningowymi, które narzucają nam codzienny trening mięśni brzucha, jak np. A6W co moim zdaniem jest pozbawione sensu. Brzuch, jak każdy inny potrzebuje regeneracji!

Paweł:
A jakie masz rady dla tych, którzy chcieliby mieć taki sześciopak jak Ty?

Marcin:
Przede wszystkim systematyczny trening, konsekwencja w działaniu, niski bf%, czyli wskaźnik tanki tłuszczowej, liczenie kalorii i makrosładników (uśmiech).

Kiedy ja rozpoczynałem swoją przygodę z treningiem siłowym miałem na prawdę małą wiedzę o tym jak powinien wyglądać trening i dieta. Z biegiem czasu i łapaniem doświadczenia uczyłem się poprawnej techniki ćwiczeń oraz nabywałem wiedzę o diecie. Z początkowych 57 kilogramów doszedłem do 80, ale nie była to “masa” najwyższej jakości. Następnie przyszedł czas na redukcję, aktualnie ważę około 70 kilogramów przy 170 cm wzrostu. Według mnie liczenie kalorii i makroskładników to podstawa, dieta typu IIFYM sprawdziła się w moim przypadku w 100 procentach. Jej elastyczność i nie trzymanie się sztywnych schematów jest kluczem do pożądanej sylwetki i zachowaniu zdrowej psychiki w dążeniu do lepszej wersji samego siebie.

Paweł:
Dzięki wielkie za rozmowę i powodzenia!


Instagram Marcina


 


Paweł Marciniak

Redaktor naczelny portalu Nauka Fitness Zdrowie


Reklama



O nas

Nauka Fitness Zdrowie to portal dla aktywnych fizycznie. Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Nauka Fitness Zdrowie jest wyłącznie portalem informacyjno-rozrywkowym. Nie prowadzimy porad medycznych, a wszelkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej konsultacji z lekarzem. Stosowanie się do treści zawartych na portalu powinno za każdym razem odbyć się pod nadzorem lekarza-specjalisty lub profesjonalnego trenera. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności za stosowanie porad zamieszczanych na stronie.


KONTAKT