Idealny zestaw na barki. Poleca Przemek Wróbel


Przemek na 24 lata. Jak mówi: „zwykła chęć zmiany czegoś w sobie wydała na świat owoc, który bardzo dobrze mi smakuje”.  Tak zaczęła się Jego walka o idealną sylwetkę. Teraz to Jego codzienność. Nam zdradza swój idealny zestaw na barki.

Paweł Marciniak Nauka&Fitness
Dlaczego wybrałeś akurat te część ciała lub ten rodzaj ćwiczeń. Co jest w nim wyjątkowego?

Przemek Wróbel:
Barki to partia ciała, której trenowanie sprawia mi największą przyjemność. Uczucie pompy mięśniowej zawsze poprawia humor, ale jeżeli chodzi o barki… cóż, wtedy zabawa jest o niebo lepsza. Od pewnego czasu, mogę zauważyć mieniące się prążki na moich barkach, co dodatkowo dodaje mi energii i motywacji do dalszych ćwiczeń.

PM:
Dla kogo Twoim zdaniem Twój zestaw jest najlepszy?

PW:
W swoich ćwiczeniach wykorzystuję wolne ciężary, maszyny izolujące, taśmy oporowe. W razie potrzeby można wykorzystać nawet infrastrukturę sali treningowej. Wszystko zależy od tego na czym ma polegać ćwiczenie. Zestaw ćwiczeń, z którego zwykle korzystam, jest uniwersalny dla każdego. Dodam tylko, że od czasu do czasu warto sobie urozmaicić ćwiczenie wykorzystując właśnie taśmy oporowe.

PM:
Jak przygotować się do Twoich ćwiczeń?

PW:
Nie ma tutaj niczego nadzwyczajnego. 10 minutowa rundka na orbitreku, by podkręcić metabolizm. Chwila na rozgrzanie stawów, więzadeł i mięśni, co sprawi, że nabiorą one większej elastyczności. Warto poświęcać na to te 15 minut wolnego czasu, by nie nabawić się różnego rodzaju kontuzji.

Opis treningu na barki od Przemka Wróbla

„Mój najlepszy plan treningowy barków jest bardzo prosty. Uważam, że nie trzeba być zawodowym kulturystą, by móc sobie z tym poradzić”

  1. Unoszenie ramion w bok, siedząc 15p x 4s

Wykonywanie tego ćwiczenia w pozycji siedzącej jest trudniejsze i bardziej napędza do pracy mięśnie barków. Gdy ćwiczymy stojąc często jest tak, że pod koniec serii zaczynamy sobie pomagać resztą ciała, a to błąd.

  1. Wyciskanie sztangi zza głowy 10-12p x 4s

Są tacy, którzy twierdzą, że to ćwiczenie powinno być zakazane, bo powoduje niezdrową pracą stawów barkowych. Dla innych jest to jedno z najefektywniejszych ćwiczeń angażujących do pracy trzy aktony (części) mięśnia naramiennego oraz mięśnie grzbietu. Czy warto wykorzystywać to ćwiczenie w swoich treningach ? Ja uważam, że tak 🙂

  1. Przyciąganie sznura do twarzy za pomocą wyciągu górnego 15p x 4s

Ćwiczenie angażujące mięsień czworoboczny oraz naramienny akton tylny. To z kolei jest ćwiczenie, które wymaga odpowiedniego czucia mięśniowego. W przeciwnym razie może okazać się mało efektywne. Na pewno trzeba się wprawić, by ćwiczenie zostało wykonane poprawnie. Praktyka czyni mistrza.

  1. Arnoldki 12p x 4s

Chyba jedno z ćwiczeń, którego nazwa na pewno już nie raz wpadła Wam w ucho. Jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń, które również wymaga lekkiej wprawy.

PS dla początkujących
Arnoldki to wyciskanie hantli nad głową, a nazwa pochodzi oczywiście od Arnolda Schwarzeneggera, który często fotografowany był w czasie wykonywania tego ćwiczenia.

Kanały Przemka:


Paweł Marciniak

Redaktor naczelny portalu Nauka&Fitness




O nas

Nauka&Fitness to portal dla aktywnych fizycznie.

Powstaliśmy 27 października 2017 roku.

Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Jesteśmy gotowi na współpracę. Napisz do nas!


KONTAKT