Deska i jej prawidłowe wykonanie!


To jedno z najprostszych ćwiczeń. Deska zalecana jest do porannych ćwiczeń, na rozgrzewkę i zawsze, kiedy mamy czas trochę popracować nad sobą. 


Prosta deska to ćwiczenie obowiązkowe dla tych, którzy chcą wzmocnić stabilność sylwetki i chronić kręgosłup przed urazami. To jedno z podstawowych zadań fizycznych w #DomowaSiłownia.

Jak zacząć?

Zacznij od 10 sekund. Codziennie zwiększaj czas wykonywania ćwiczenia o 5 sekund. Czas powyżej 90 sekund jest już świetnym osiągnięciem i można takie ćwiczenie wykonywać stale w rozgrzewce lub kiedy zwyczajnie masz czas popracować nad sylwetką.

Deska

Jak zrobić prawidłową deskę?

  • Trzymaj ciało w linii prostej, od głowy aż do pięt
  • Ważne jest pilnowanie, by biodra nie opuszczały się ku ziemi
  • Zablokuj barki, by układały się w jednej linii. Nie garb się!
  • Głowę trzymaj w linii prostej kręgosłupem. Nie wyginaj jej do tyłu!
  • Łokcie powinny znajdować się dokładnie po barkami
  • Im szerzej rozstawisz stopy, tym bardziej stabilna będzie Twoja deska. Ale stopy ustawione bliżej siebie będą zmuszać ciało do większego wysiłku (zalecane dla bardziej wprawionych osób)

Ciekawostka!

Rekordzistą w robieniu deski jest chiński policjant Mao Weidong, który w 2016 roku wykonywał to ćwiczenie nieprzerwanie przez 8 godzin, 1 minutę i 1 sekundę!

Deska

Deska z piłką gimnastyczną

Trochę inna wersja deski, wzmacnia nieco inne mięśnie. Jest też dobrym sposobem na pozbycie się rutyny w wykonywaniu ćwiczeń.

  • Ułóż przedramiona na piłce gimnastycznej tak, by łokcie znajdowały się poniżej linii barków
  • Ustaw całe ciało w linii prostej
  • Rozstaw stopy, by mieć dobrą stabilizację
  • Minimalizuj kołysanie piłki




Redakcja Nauka i Fitness

Czekamy na Twój komentarz do naszego artykułu




O nas

Nauka&Fitness to portal dla aktywnych fizycznie.

Powstaliśmy 27 października 2017 roku.

Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Jesteśmy gotowi na współpracę. Napisz do nas!


KONTAKT