Brzuszki z obciążeniem – jak prawidłowo je wykonywać?


Wersja dla bardziej zaawansowanych, znudzonych tradycyjnymi brzuszkami lub chcących przyspieszyć rezultaty swojej pracy nad sześciopakiem. To brzuszki z obciążeniem


Sześciopak jest marzeniem wszystkich. A klasyczne brzuszki można urozmaicić o dodatkowe obciążenie. Jest jednak kilka zasad prawidłowego wykonywania tego ćwiczenia. Ważne, by ich przestrzegać, bo inaczej może się to źle skończyć dla naszego ciała, a w szczególności dla kręgosłupa.

Brzuszki z obciążeniem – jakie obciążenie?

Jako obciążenie do tego ćwiczenia można wziąć hantel lub talerz sztangi (te z otworami  do trzymania są najlepsze). Zacznij od 0,5 lub 1 kilogramowego obciążenia. Po kilku treningach przejdź na 2-4 kilowe ciężary. Ciężar 5 kg i więcej to już ćwiczenia dla doświadczonych osób.

Brzuszki z obciążeniem – prawidłowe wykonanie!

Podstawą tego ćwiczenia – poza obciążeniem – jest mata. Bez niej grozi nam uszkodzenie kręgosłupa, a w najlepszym wypadku bóle pleców.

Ułożenie:
  • Kładziemy się plecami na macie
  • Na klatce piersiowej trzymamy obciążenie
  • Zginamy kolana, a stopy stawiamy płasko na podłodze
Do dzieła:
  • Na początku odrywamy głowę od podłogi
  • Następnie odrywamy barki, a klatkę piersiową jakby zwijamy w stronę kolan
  • Napinamy mięsnie brzucha i staramy się pozostać w takiej pozycji przez sekundę lub dwie
  • Nie odrywamy części krzyżowej pleców od maty
  • Opuszczamy się powoli do pozycji wyjściowej
Uwagi:
  • Pamiętaj, że głowa powinna być w jednej linii z torsem. Nie przechylamy się na boki
  • Zacznij od serii 10 powtórzeń, 20 do 30 powtórzeń to już poziom zaawansowany
Pamiętajcie, że to ćwiczenie jest idealne do zestawu #DomowaSiłownia. Powodzenia!


Redakcja Nauka i Fitness

Czekamy na Twój komentarz do naszego artykułu




O nas

Nauka&Fitness to portal dla aktywnych fizycznie.

Powstaliśmy 27 października 2017 roku.

Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Jesteśmy gotowi na współpracę. Napisz do nas!


KONTAKT