Błędy w budowaniu sylwetki i jak ich unikać! – radzi Jakub Pawelski


Profesjonalny trener personalny z Poznania i student dietetyki tłumaczy, jakie najczęściej popełniamy błędy w budowaniu sylwetki oraz jak mamy ich unikać!


Jakub Pawelski ma na swoim koncie tytuł Mistrza Polski Juniorów 2015 oraz tytuł V-ce Mistrza Polski Juniorów 2016 Federacji IFBB. Nam opowiada o tym, jak ustrzec się błędów w pracy nad własnym ciałem.

Błędy w budowaniu sylwetki

Paweł z portalu Nauka&Fitness:
Patrząc na Twoją sylwetkę, można śmiało powiedzieć, że jesteś człowiekiem sukcesu! Pytanie, czy droga do tego sukcesu była bezbłędna?

Jakub Pawelski:
Jak każdy popełniam błędy, a zaczynając, robiłem ich nawet sporo. Największym był brak świadomości, jak trzeba się odżywiać. W konsekwencji zamiast budować mięśnie, tak naprawdę je paliłem. Świadomość, że zbilansowana dieta jest ważna zyskałem dopiero na późniejszym etapie rozwoju!

Paweł:
Kiedy zgłaszają się do Ciebie ludzie z pytaniami? Jakie najczęściej mają problemy? I jak je rozwiązujesz?

Jakub:
Najczęstsze pytania, jakie słyszę dotyczą pomysłów na spalenie tkanki tłuszczowej lub czegoś na masę. Ludzie nie mają wyrobionej świadomości o odżywianiu się w odpowiedni sposób. Nie winię ich, bo sam kiedyś taki byłem. Chciałem czegoś, ale się do tego nie przygotowałem, a poza tym pokładałem zbyt duże nadzieje na przykład w odżywkach! Moja praca polega dziś więc na uświadamianiu ludzi, że to tylko dodatki, które jak najbardziej pomagają, ale podstawa to kalorie i makroskładniki.

Błędy w budowaniu sylwetki

Błędy w budowaniu masy

Paweł:
Jakie są Twoim zdaniem najważniejsze błędy, kiedy rozpoczynamy budowę masy mięśniowej? I jak ich uniknąć?

Jakub:
Moim zdaniem najczęstsze błędy przy budowaniu masy mięśniowej u młodych adeptów to przetrenowanie. Muszą brać pod uwagę to, że ich organizmy nie pracują na takich obrotach jak u zawodowców, których obserwują na Instagramie. Zbyt ciężkie treningi działają tylko na niekorzyść ćwiczącego. Kolejnym podstawowym błędem jest brak nadwyżki kalorycznej, którą stopniowo powinniśmy zwiększać. To ona pozwala nam wyjść z progu i uruchomić cały proces. Tu też kolejnym błędem jest jej zbyt duża ilość na samym początku. Do wszystkiego trzeba mieć wyczucie!

 

Błędy na siłowni

Paweł:
Sporo korzystasz z siłowni… I obserwujesz, jak ludzie walczą z różnymi przyrządami i urządzeniami… Jakie błędy najczęściej widzisz?

Jakub:
Najczęściej to brak stabilnej postawy. Anatomia ruchu niektórych osób pozostawia wiele do życzenia. Często widzę ludzi biorących zbyt duże obciążenie, przez co nie pracują w pełnym zakresie ruchu. Ale są też tacy, którzy podnoszą zbyt małe obciążenie, przez co nie dają wystarczającego bodźca swoim mięśniom. Czasem mam wrażenie, że są tacy, którzy z treningu na siłowni robią wybieg ze świata mody zamiast po prostu dobrze przepracować ten czas!

Paweł:
Dzięki wielkie za rozmowę!


Profil Jakuba na Instagramie

Paweł Marciniak

Redaktor naczelny portalu Nauka&Fitness




O nas

Nauka&Fitness to portal dla aktywnych fizycznie.

Powstaliśmy 27 października 2017 roku.

Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Jesteśmy gotowi na współpracę. Napisz do nas!


KONTAKT