9 najlepszych wakacyjnych treningów na świeżym powietrzu


Chcieliśmy Was zainspirować do ruchu. Jeśli intensywnie ćwiczycie na siłowni… może tym razem zrobicie inny trening? A jeśli nie ćwiczycie wiele… może uda się Wam aktywnie spędzić czas robiąc jedną z poniższych rzeczy?

1. Chodzenie po górach lub intensywny spacer

To doskonały trening kardio małej intensywności. Jeśli mieszkacie na górzystym terenie będzie Wam łatwiej. Ale nawet jeśli do szczytów Wam daleko na pewno znajdziecie przestrzeń w parku lub lesie na intensywny spacer.

2. Kalistenika

To aktywność fizyczna polegająca na treningu siłowym opartym o ćwiczenia z wykorzystaniem własnej masy ciała. Ćwiczenia kalisteniczne można wykonywać w domu, ale coraz częściej w Polsce widać ludzi trenujących tak na świeżym powietrzu. Robienie pompek, mostków, brzuszków, dipów i podciągnięć różnego rodzaju na drążkach i to na placach zabaw lub innych miejscach publicznych to moda z ciepłych krajów. Polecamy ją bardzo.

3. Bieganie

Wystarczą dobre buty. Bieg interwałowy to szczególnie dobre trening kardio wysokiej intensywności. Interwałowość polega na zmianie tempa biegu. 2 minuty biegu szybkiego, po tym 2 minuty biegu wolnego, a jeśli nie dacie rady to nawet chodzenia. To tylko przykład dla początkujących. Pamiętajcie, że w fazie wolnej biegu nie zatrzymujemy się 🙂

4. Pływanie

Stan polskich jezior jest różnych, ale może na wakacjach znajdziecie czysty akwen albo porządny basen. Ruch w wodzie, nawet nie do końca skoordynowany do równomiernego pływania dużo daje naszemu organizmowi. Po pierwsze wymaga stałej pracy kończyn, by utrzymać się na wodzie, po drugie daje nowe doświadczenia związane z odczuciem siły grawitacji, co jest stymulujące dla ciała.

5. Bieganie po plaży

Nie przypadkowo umieściliśmy bieg na piasku w osobnym punkcie. Tak drastyczna zmiana podłoża oraz brak obuwia to spora różnica dla naszego ciała. Nie wierzycie? Sprawdźcie sami jak męczy się Wasz organizm w czasie biegu po plaży. Inaczej też reagują mięśnie nóg, bo inaczej musimy sterować równowagą na takim gruncie. PS bieganie z butach też jest wskazane, choć bezpiecznej biegać na bardziej ubitym piasku.

6. Joga

Idealna dla… wszystkich. A C, którzy mówią, że nie idą na jogę, bo są za mało rozciągnięci, powinni wiedzieć, że to właśnie aktywność dla nich. Dobre przeprowadzony ćwiczenia z jogi dają często lepszy wycisk niż siłownia. A umiejętność wykonywania pozycji w jodze to też świetny patent na rozciąganie przed i po każdym innym treningu.

7. Schody

Prostota jest często najlepszym rozwiązaniem. Dobrze jest znaleźć sobie schody w jakimś parku, najlepiej opowiadające tym w budynkach lub głębsze, by bezpieczniej będzie wtedy ćwiczyć. Już 10 stopni to fajna zabawa. Chodzenie po schodach to dobry trend także na siłowniach. Ruchome stepery zaczynają stawać się podstawowym sprzętem każdego klubu.

8. Jazda na rowerze

Jeździć można cały rok, ale latem jest przecież najprzyjemniej. Do tego bardziej się wymęczymy i spocimy, co jest ważne przy diecie nastawionej na spadek masy. Pamiętajcie, że na rowerze trenujemy całe ciało, więc rozgrzewka powinna dotyczyć zarówno korpusu, jak i kończyn górnych, nie mówiąc o dolnych.

9. Skakanie na skakance

Dobrze, że wraca moda na skakankę, bo młodsze pokolenie patrzyłoby na nas z politowaniem. Może wygląda to dziecinnie, ale stanowi niezły trening. Spróbujcie poskakać równo, bez przerwy przez 5 minut? Pamiętajcie też, że poza kondycją mięśni skakanka to też praca dla mózgu związana z koordynacją. Poziom zaawansowany to zmniejszanie do minimum i zwiększanie do maksimum prędkości skakania.


Paweł Marciniak

Redaktor naczelny portalu Nauka Fitness Zdrowie


Reklama



O nas

Nauka Fitness Zdrowie to portal dla aktywnych fizycznie. Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Nauka Fitness Zdrowie jest wyłącznie portalem informacyjno-rozrywkowym. Nie prowadzimy porad medycznych, a wszelkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej konsultacji z lekarzem. Stosowanie się do treści zawartych na portalu powinno za każdym razem odbyć się pod nadzorem lekarza-specjalisty lub profesjonalnego trenera. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności za stosowanie porad zamieszczanych na stronie.


KONTAKT