6 nawyków, które zabijają Twój trening


To niby proste, ale wielu o tym nie pamięta.


Przeanalizowaliśmy więc to, co najczęściej psuje nasze treningi. To zaledwie 6 nawyków, ale one naprawdę mogą wszystko zniszczyć!

Oto 6 nawyków, które zabijają Twój trening


  1. Ćwiczenia na pusty żołądek

I tak źle, i tak niedobrze. Oczywiście zaraz po pełnym śniadaniu czy obiedzie nie można iść na trening, ale zapominanie w ogóle o dostarczeniu paliwa naszemu organizmowi może źle się skończyć! Kiedy, na przykład rano, zaczynamy ćwiczenia z pustym żołądkiem mamy także niski poziom cukru we krwi.

Gdy nasze mięśnie rozpoczynają intensywną pracę, wykorzystują tyle cukru z krwi, ile się da. Potem zaczynają korzystać z glikogenu! A to wielocukier, który powstał z połączenia około 100 tysięcy cząstek glukozy. Pamiętajmy, że aż ¾ glikogenu w naszym ciele znajduje się w mięśniach szkieletowych!

Co to oznacza? Otóż ćwicząc na czczo, zaczynamy w pewnym momencie tracić mięśnie zamiast je budować.

Poza tym trening z małym stężeniem cukru we krwi może powodować zawroty głowy i nagłe osłabienie! Warto więc zjeść banana i jogurt o niskiej zawartości tłuszczu jakieś 45 minut przed treningiem!

  1. Głodzenie się lub złe odżywianie

Tak jak w poprzednim punkcie, trzeba pamiętać o dostarczeniu paliwa przed treningiem. Ale jeśli mamy w nawyku nie tyle ćwiczenia na czczo, co wręcz głodówki lub objadanie się niezdrowym jedzeniem, to też możemy zepsuć sobie trening.

Bycie fit oznacza dobre odżywianie! Głodówki czy niewłaściwe posiłki powodują rozregulowanie naszego organizmu. Tylko dobrze nastawiona maszyna, czyli nasze ciało, może efektywnie ćwiczyć i osiągać dobre rezultaty z tych ćwiczeń!

  1. Za mało białka!

Białko to materiał budulcowy. Jeśli na budowę nie dostarczysz odpowiedniej liczby cegieł, dom nie powstanie! A kończąc analogie technologiczne, warto dodać jeszcze kilka informacji biologicznych.

Amerykańskie badania wykazały nawet, że ciało spala do 30 procent kalorii spożytych z białka już podczas ich trawienia. Kalorie z białka są więc bardzo wydajne.

  1. Za mało snu

Sen to odpoczynek dla duszy i ciała. Wtedy odpoczywają, a dokładniej naprawiają się nasze mięśnie po treningach. To, że czujesz je, gdy ćwiczysz oznacza, że lekko uszkadzasz włókna mięśniowe. Po pewnym czasie organizm je naprawia, wzmacniając je na wszelki wypadek. I tak mięśnie rosną. W czasie snu ten proces może przebiegać bez zakłóceń.

Dodatkowo podczas snu stabilizują się nam poziomy tych hormonów, które odpowiadają między innymi za metabolizowanie tłuszczu. To ważne szczególnie wtedy, kiedy nasz plan polega na zamianie tkanki tłuszczowej na mięśniową!

  1. Za dużo kardio

Trening kardio oczywiście pozwala spalić dużo kalorii. Ale jeśli to twój jedyny typ aktywności fizycznej, możesz nabawić się wręcz atrofii mięśni. Przestrzegają przed tym lekarze. Kardio musi być elementem większego planu. Dodaj do niego właściwą dietę i trening siłowy oraz odpowiedni czas regeneracji między aktywnościami, a wyjdzie Ci to na zdrowie!

  1. Brak rozgrzewki

„Co nagle, to po diable” mówi stare, polskie przysłowie. Jeśli chcesz szybko osiągnąć cel, musisz dobrze się do niego przygotować. Podstawą jest rozgrzewka. Jej brak może być wręcz niebezpieczny. Szczególnie, jeśli na przykład chcesz pobiegać na zewnątrz przy niższych temperaturach lub w drodze na siłownię się wychłodzisz. Pamiętaj, że przygotowanie organizmu do wysiłku jest koniecznością! Inaczej – w najlepszym wypadku – nie będziesz miał dobrych rezultatów z ćwiczeń i będą męczyć Cię zakwasy, a w najgorszym… doznasz kontuzji!

Przeanalizujcie Wasze 6 nawyków, które zabijają Wasz trening! A może macie Ich więcej?


Redakcja NFZ

Czekamy na Twój komentarz do naszego artykułu


Reklama



O nas

Nauka Fitness Zdrowie to portal dla aktywnych fizycznie. Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Nauka Fitness Zdrowie jest wyłącznie portalem informacyjno-rozrywkowym. Nie prowadzimy porad medycznych, a wszelkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej konsultacji z lekarzem. Stosowanie się do treści zawartych na portalu powinno za każdym razem odbyć się pod nadzorem lekarza-specjalisty lub profesjonalnego trenera. Redakcja i wydawca portalu nie ponoszą odpowiedzialności za stosowanie porad zamieszczanych na stronie.


KONTAKT