10 rzeczy niedobrych dla Twojego mózgu


Nauka dostarcza kilku zasad, które mogą pomóc zadbać o nasz mózg. To ważne przede wszystkim dla zachowania jasności umysłu na stare lata. By dłużej cieszyć się bystrością, warto o nich pamiętać!

  1. Za dużo cukru

Węglowodany dobre są tylko wtedy kiedy aktywnie je spalamy. W innym przypadku to nie tylko kwestia przybierania na wadze. Zastrzyk cukrowy nie służy naszemu mózgowi. Naukowcy z Wielkiej Brytanii i Chin na łamach czasopisma Diabetologia stwierdzają, nawet że osoby z wysokim poziomem cukru we krwi charakteryzują się wyższym spadkiem zdolności poznawczych. Zostało to oparte na danych z badań ponad 5000 osób w ciągu dekady. Poza cukrzycą, zbyt wiele cukru, może więc oznaczać na starość chorobę Alzhaimera!

  1. Brak dobrych myśli i stymulacji szarych komórek

Tylko pozytywne myślenie i ciągłe wykorzystanie zdolności naszego mózgu gwarantuje jego dobrą pracę. Według badan najlepsze jest uczenie się języków obcych. I co ważne chodzi o sam proces, a nie o to by się rzeczywiście nauczyć mówić w innym języku. Sama nauka jest świetnym ćwiczeniem naszych zwojów.

  1. Brak śniadania

Po nocy trzeba dostarczyć energii mózgowi. I nie wyklucza się to z pierwszym punktem, czyli zbyt dużą ilością cukru. Rano warto zasilić mózg, oczywiście potem aktywnie spalając zasoby energetyczne. Brak porannego zastrzyku energii, a więc śniadania, może prowadzić do bólów głowy. A te są najprostszym objawem, że cos jest nie tak!

  1. Praca w czasie choroby

Każda choroba to utrudniona praca naszego mózgu. Dlatego trzeba dać mu odpocząć, by mógł się zregenerować. To ułatwia powrót do zdrowia, ale i zapewnia, że po chorobie nie zostaną z nami niechciane komplikacje!

  1. Smog

Tak… Tak… Smog, a więc powietrze pełne pyłów i lotnych trucizn, działa nie tylko na nasze płuca. Utrudnione oddychanie i gromadzące się substancje w naszym ciele to także zła wiadomość dla mózgu. Tym gorzej znosi on na przykład wysiłek w postaci biegania na dworze, kiedy smog wisi nad miastem!

  1. Objadanie się

Zbyt dużo jedzenia w żołądku może skończyć się nie tylko wzrostem wagi i objętości tkanki tłuszczowej. Za dużo jedzenia to za dużo paliwa dla naszego ciała, a więc i dla mózgu. To prowadzi do obniżenia koncentracji i efektywności pracy mózgu.

  1. Palenie

To oczywiste, że palenie papierosów wypływa na płuca. Ale w ten sposób zatruwamy też cały organizm. Te trucizny dostają się do mózgu i mogą powodować degradacje, która obniża jakość pracy naszych szarych komórek!

  1. Zaduch w czasie snu

Tlen jest podstawą pracy naszego mózgu. Za dnia poruszamy się więc miejsca w obniżoną ilością tlenu spotykamy rzadko. Ale śpiąc kilka godzin w dusznym pomieszczeniu możemy zniszczyć wiele komórek naszego mózgu. Niedotlenienie jest groźne. Pamiętajcie więc, by wywietrzyć sypialnię przed snem!

  1. Brak snu

Każdy musi się zrestartować co pewien czas. Także nasz mózg. To nie tylko czas na posegregowanie myśli, ale i odbudowa zapracowanych szarych komórek. Po nocy wzrasta kreatywność i spostrzegawczość. A to nie przypadek!

  1. Za mało gadania

Mówienie, nawet jeśli to tylko odzywanie się do siebie, to najlepsza aktywizacji dla naszego mózgu. Gadajmy więc sporo. Śpiewanie też jest metodą. Mobilizacja naszych komórek mózgowych daje dobre rezultaty w każdym wieku, a na starość pomaga zachować bystrość umysłu.

 


Redakcja Nauka i Fitness

Czekamy na Twój komentarz do naszego artykułu




O nas

Nauka&Fitness to portal dla aktywnych fizycznie.

Powstaliśmy 27 października 2017 roku.

Łączymy rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Jesteśmy gotowi na współpracę. Napisz do nas!


KONTAKT